Thursday 6 June 2013

Persediaan sebelum ke Medan Indonesia

Persiapan sebelum ke Medan
 
 
Haha...rasa nak tergelak baca tajuk di atas kan...
nak pi medan jer pun... tu pun nak buat persiapan... macam nk pi London plk..
nak pi ni pun lambat lg..haha...teruja btoi..
ROMBONGAN PAK WAHAB KE MEDAN..Kami semua 13org nak pi medan..Excited terlebih sbb ni first time nak naik kapal terbang.. 
Ni antara benda yg patut ambik kisah sblm pi medan...bagi aku ler..lain org...lain persiapannyer..

  • Passport 
Pastikan passport masih valid 6bln seblm tamat tempoh. Klu tak kena tinggal kat airport
 
  • Tiket
tiket dah beli..
 
  • Duit
Tukar siap2 kat malaysia. Sng. Nanti tak kelam kabut. Pastikan ada budget kalau tak mau over spent.. terlebih sudah.. haha...
 
  • Baju
Bawak baju ikot cuaca yg sesuai...cam kt medan tu cam panas..tp nanti kat brastagi tu tmpt sejuk.kalau nak bli kat sana pn bleh gak..asalkan ada duit.. $$$
Bawak ckit jer baju..nanti nak beli lg baju..hehe..
Tapi baju baby kena bwk lebih...
 
  • Ubat-ubatan
Bawa ubat panadol,minyak angin,ubat sakit perut...nk berjalan jauh ni..kot2 perut ni tak leh ngam dgn laukpauk indon ker..mnataw kan...cam aku ni lg ler berlambak ubat nk bwk..ubat anak lg..kot2 depa deman..coolfever...
 
  • Makanan
Ermmmmm...rasa kt medan byk kedai mkn halal..tak bwk pn tak pa..tapi kalau ada anak kecik ni..kena bawak gak ler..makanan baby.....
 
  • Aktifkan kad bank
ermmm...ni aku pn blm buat lg sbb lambat lagi nak pi..
tp kena buat jugak utk kecemasan..kot2 duit habis..nak cekau mna?kad kreadit pun tak ada ni.. Sng jer nak aktifkan utk servis antarabangsa ni.p kat mesin ATM tu jer.. ( aku pn tak sure sng ke tak,sbb blm buat lg)
 
  • Beg
bawa beg lbh kalau nak shoping byk..tapi kat medan ni bkn cam bandung..kalau tak bawak pun tak..nanti boleh beli.. (isk..Isk..asyik nak beli jer..)
Cam aku ni nti nak bwk beg sandang sng ckit.Nak boh brg2 baby...pampers,baju,dll..(leceh bwk baby ni, nak tinggal cian plk)
 
  • Hotel
kalau boleh booking awai..senang..tambah2 cam aku ni...dgn baby lagi..takkan sampai sana baru nak survey..dgn nenek aku yg duduk wheelchair lg...
 
  • Pak supir
ni bapak aku yg uruskan...haha...
 
  • List down tempat yang mesti nk pi

 


**Perbezaan masa indonesia lambat 1jam dari malaysia
**sebelum mendarat,kena isi borang..baik bawak pen
**sediakan duit utk bayar tax masa nak balik


No comments:

Post a Comment